Konwersja PDF do Excela. Jak Pobrać Tabelę PDF do Excela 365
W tym poradniku dowiesz się w jaki sposób pobrać do Excela 365 dużą tabelę znajdującą się na wielu stronach pliku PDF.
Otwieramy arkusz kalkulacyjny następnie wybieramy pobierz dane z PDF, po otwarciu okna nawigatora mamy do dyspozycji dwie możliwości zaimportowania danych.
Pierwszy sposób to zaznaczenie okna “wybierz wiele elementów” zaznaczenie tabel które chcemy pobrać następnie przejście do edytora Power Query i złączenie tych danych. Minusem tego sposobu jest wiele zapytań utworzonych w celu wykonania tego przekształcenia.
Drugim sposobem na pobranie danych z tabeli zawartej na kilku stronach pliku pdf, jest zaznaczenie w nawigatorze całego pliku pdf (ikona folderu pliku pdf) a następnie bezpośrednie odfiltrowanie danych które chcemy pobrać z pliku pdf. Taki sposób pobrania danych do Excela 365 powoduje, że mamy tylko jedno zapytanie do danych.
Jak nauczyć się Power Query ?
Dla osób, które chcą poznać podstawy dodatku do Excela Power Query oraz zobaczyć jego niesamowite możliwości przygotowałem darmowe szkolenie online.
Tutaj pobierz plik z tego nagrania:
Kurs Power Query
Naucz się ze mną edytora Power Query, który pozwala wykonać automatyczny import i skomplikowane przekształcenia danych do formy jakiej potrzebujesz. Dzięki niemu dane zaimportujesz jednym kliknięciem a Ty zaoszczędzisz swój cenny czas. Prawie 7 godzin praktycznej wiedzy, w której przedstawiam najprzydatniejsze możliwości dodatku Power Query.